Innlegg og taler

Her kan du få et innblikk i hva vi i Vestby MDG mener i form av avisartikler, kommunestyreinnlegg og lignende.

2023

• Etter valget lagde Vestby Avis en sak om ulike politikeres meninger om planvask. De stilte derimot aldri spørsmålet om hvorfor det er nødvendig. I dette innlegget forklarer Karen Moe Møllerop hvorfor politiske diskusjoner må inkludere mer enn bare økonomiske vurderinger. Vi må også tenke livskvalitet, miljø og bærekraft når vi tar politiske beslutninger!
  • Vestby er verdt å ta vare på, men naturinngrep og nedbygging av naturen er i ferd med å endre kommunens karakter. I dette innlegget viser vår ordførerkandidat Trygve Olsen hvorfor vi må sette en grense for nedbygging og utvikle kommunen på en måte som verner matjord, bevarer skogen og skaper arbeidsplasser i næringer som er bærekraftige.
  • Vi må bevare Liabråten og styrke lokaldemokratiet. I denne kloke teksten fra vår fjerdekandidat Jørgen Iversen synliggjør han hvordan disse to temaene henger uløselig sammen.
  • Hurtigbåten opptar mange i kommunen. I dette leserinnlegget tydeliggjør Magne Klann og Marita Kristiansen hvorfor og hvordan MDG vil få hurtigbåten tilbake og sikre en helhetlig plan for havna.
  • Ramme gård er den eneste produsenten i vår kommune som dyrker økologisk av en viss størrelse. Vi besøkte dem for å lære litt om hvordan.
  • Staten må bidra i Oslofjorden, men på riktig måte. Innlegg fra Trygve Olsen i Vestby Avis. Vestby og alle andre kommuner trenger systemer som lar oss gjenbruke i stedet for å slippe ut stoffene som i dag ødelegger fjorden ♻️ Å øke innsatsen for Oslofjorden er en av de viktigste sakene for Vestby MDG framover. For å få til dette, må staten på banen. I innlegget kan du lese vår ordførerkandidat Trygve Olsen sine tanker om hva som kreves for å lykkes

NB: Flere av tekstene fra Vestby Avis krever abonnement.